maandag 29 september 2008

Tja

Wat wilde ik dan? Dat ik zijn knellende armpjes van mijn hals moest losmaken, voordat ik hem luid gillend achterliet in de armen van de kleuterjuf? Eigenlijk ben ik wel heel blij, dat hij zo naadloos de overgang maakt, van 'De Kindjes' (lees: 1 dagje per week van negen tot drie naar de creche) naar de kleuterschool, vijf ochtenden per week.
Maar ik voelde me toch ook wel een heel klein beetje verlaten, zoals hij vanochtend, nadat ik er een heel weekeind vandoor ben geweest, mijn hoopvolle voorstel (wil je naar nursery of blijf je vanochtend liever lekker even bij mama?) verwierp. En de keuze maakte om toch maar naar 'Nuwsewy' te gaan. 'Want ik ben al heel lang niet geweest hoor mama'. Een weekeind, ja. Ongeveer zo lang als ik er niet ben geweest, zeg maar.
Ach. Ik slik het weg en geniet van een eigenlijk best kort ochtendje rust. (ja, daar groei je dus in, dat een ochtend met een 1-jarige gelijk staat aan rust. Dat had ik niet gedacht, 6 jaar geleden met het zweet in de nek!)

En dan gaan we vanmiddag wel met z'n tweeën verder met de Feestplacemats. Waarvan we de eerste twee hebben ingewijd op die grote eerste kleuterschooldag, vorige week, die dus eigenlijk ook weer zo heel gewoon verliep.


1 opmerking:

Anoniem zei

Jeetje, die Tycho! Wat wordt ie groot........ Bart riep op zijn eerste dag ook alleen maar: Dag papa, kus! En toen kon JG gaan......