dinsdag 18 maart 2008

Pirate's day

Vrijdag, 07.05. Slaapkamer, scherm op zwart. Voetstappen op het tapijt, schuivende deur, warme knuffel. Scherm nog steeds op zwart.

'Mam, het is Pirate's Day today!'

Adrenalinestoot nu. Rechtop in bed. Shit. Shitshitshit. Pirate's Day. En het enige dat ik gedaan heb is drie dagen geleden de boerenzakdoeken in de was gegooid. Mijn arme, arme kind.Wat ben ik toch een zelfzuchtige, vreselijke, ongeorganiseerde, hopeloze moeder.

Ehm...wat hebben piraten zoal aan? Ah, streepjes. Jammer Tycho, dat streepjes T-shirt is nu een beetje kapot aan de mouwen. Ooglapje, tuurlijk. Sjaal. Gelukkig nooit tekort aan lapjes in dit huis. Ennn...een korte broek. Hè, d'r zitten zowaar ophalertjes aan die zomerbroek. Ik krijg er lol in. Sleutel aan een ketting. Kromzwaard. Uiteraard. Ook nooit tekort aan zwaarden, hier, komt goed uit. Boerenzakdoek, strijken.


Ik ben trots.
'Mam, denk je dat ze me gaan uitlachen?'
Ik ben bezorgd.

Vrijdag, 08.50. Schoolplein, strakblauwe lucht. Houten benen en haken galore. Noa's stoere vriendin is in vuilwit, met zelfgeverfde blauw-rode knieen, stadium pre-gangreen, Pirate Clobbermonkey. Geen van de kinderen ziet het verschil tussen zelfgekocht, zelfgemaakt, af en half. Het is een feest van bewonderen en bewonderd worden (en van zwaardgevechten).

Ik zie het wel. Mijnes is de piraterigste piraat van allemaal. Affer dan af. Zeldzaam volledige outfit. Belachelijk compleet kostuum. Ik kijk voorzichtig rond. Lacht iemand me uit?

Ah. Daar heeft hij het dus van.

1 opmerking:

Véronique zei

there you are. actually peed in my pants laughing. (am considering making more frequent pee-breaks during working-at-home hours)