maandag 14 januari 2008

Het nieuwe jaar

begint in januari. Dat is denk ik om alle hubris meteen in de kiem te smoren.
Dit jaar had ik eigenlijk geen echte goede voornemens. Of meer, ik had ze wel, maar het waren er zoveel, ik kwam er even niet uit waar ik zou beginnen. Geinspireerd en gefaciliteerd door de luxe van meer oppas dan werk ging ik er een paar dagen geleden toch maar eens goed voor zitten. En het was inderdaad een hele lijst. Die ik volgens plan getrapt zou gaan uitvoeren, om de nieuwe gewoontes de tijd te geven goed ingebed te raken in mijn dagelijks leven.

Maar het nieuwe jaar begint in januari. Niet besneeuwd, wit, sprookjesachtig, 'de wereld is helemaal nieuw' januari, maar gewoon, januari. 'We're having a bit of a shower, mum'.

Bij deze is dus de laatste versie van mijn eerste voornemen: over veertig dagen ga ik de wekker veertig dagen op dezelfde tijd zetten. En tot dan toe doe ik het met de volgende aansporing: See if you can practice being patient, and gentle, and beginning again. Even if you have to start over a million times, it doesn't matter. That's the practice.

En als dat geen goed goed voornemen is, dan weet ik het niet meer!

Geen opmerkingen: