woensdag 18 februari 2009

Slofjes

Iemand merkte een paar jaar geleden op dat mijn kinderen wel erg dol waren op hun slofjes. Dat was goed gezien, en ze hebben het dan ook niet van een vreemde. Wat een mooi moment in de herfst, als het weer tijd is voor sloffen! Hoe kun je de voorpret op een genoeglijke winter beter vieren dan op zolder in dozen te duiken en voor het hele gezin de sloffen bij elkaar te zoeken! En dit jaar was het helemaal boffen: iedereen paste die van vorig jaar nog.

Maar Tycho is zo ontzettend...Tycho. En dus zien zijn sloffen er halverwege de winter zo uit:

En ondanks mijn mislukte experiment van vorig jaar ben ik het toch weer aangegaan: zelf sloffen maken. Googelen op vilten, op verven, op patronen, proefsloffen, zelf een herverbeterd patroon bedenken...en voila, een paar zelfgebreide biologische vilten sloffen!
Spinnend van genoegen bereid ik me mentaal alvast voor op het moment dat ook aan deze prachtexpemplaren weer de rafels hangen...terwijl ik intussen interessante nieuwe steken uitprobeer op de versleten knietjes van drie stel broeken. En stilletjes mijn kinders bedank voor de herontdekking van de pret van zelf dingen maken!

Geen opmerkingen: