dinsdag 13 november 2007

...en ik mag ook al niets kopen!

Dus leef ik mijn winterdepressie uit op lekker koken. Elke dinsdag klopt er een enorme neger aan onze deur en haalt uit zijn kleine gele bestelbusje een paar dozen vol met hele fijne dingen: groenten, fruit, sapjes, zuivel en vooral ook veel chocola. Om het mezelf niet te makkelijk te maken (waarom zou je ook, tenslotte...) zet ik een weekmenuutje in elkaar volgens de volgende regels:

  • vegetarisch (want minder zielig)
  • biologisch (want beter voor de planeet)
  • afwisselend rijst, gierst, pasta en aardappels (want gezond)
  • zo veel mogelijk peulvruchten in plaats van kaasjes enzo (want nog lastiger, pardon gezonder)
  • en uiteraard....nòòit kant-en-klaar ingredienten (want zoals algemeen bekend het werk van de Baarlijke Duivel en Haar Handlangers)
Zijn jullie er nog? En dan ook nog zorgen dat het bederfelijke spul het eerst op gaat omdat ik niets weg wil gooien. Een soort sudoku voor lekkerbekken, zeg maar, waar ik elke dinsdag een heel bevredigend uurtje mee bezig ben. En ook niet gek dus dat bij ons aan tafel een flinke lijfstraf staat op wagen te klagen...

3 opmerkingen:

Véronique zei

why oh why does this sound so familiar? do we all buy our torture instruments from the same (online, always bloody online) supplier? and in the meantime keep repeating that the key to living happily with small children is 'not making it more complicated than it need be'.... right... i'm off to get my lentils, spinach and green apple curry going... and what are you having tonight?

Pauline zei

Plan for tonight (fits ALL the constrictions):
Pureed sweet potatoes&Jerusalem's artichokes, Salad, Carrots, Smoked tofu, topped off with a home-made custard (yes, the one with the vanilla, cream and eggs)(or perhaps I'll try my new no-egg powdery stuff because too many eggs is also BAD (but that new powdery stuff IS prefab so that puts me in kind of a double bind here... hmmm 2 hours till decision time))(& dont forget 2 send me the recipe of the curry as it sounds delicious & fitting all the rules (ie when the beloved box brought by the beloved man features spinach and green apples...))(yes, all the brackets add up, I think)

Anoniem zei

Het verbazingwekkende is dat het vaak ook nog heel lekker is. Okay, er zit wel eens een tofu misbaksel tussen, maar dat is een uitzondering. Natuurlijk mis ik mijn broodje bal of knakworst, maar de BP kantine is er goed voor, of anders wel de Fulham FC hotdog. Ook volgens Noa het hoogtepunt van de voetbal middag.